Erik i Sverige!

Japp, Erik är tillbaka i Sverige. Arbetslös..Men det är strunt samma för jag har hjälp av honom. Vi hade det så här i ca 10 veckor. En pendlande pappa, två gråtande barn. Näe man har inte hjärta till det. Så nu är han hemma och söker jobb igen. Känns skönt för nu kan jag jobba heltid och oregelbundna tider. 
 
Så!
Jag har fått ett vik till september på sjukhuset. På medicinavdelning inriktning hjärta/lungor! Det är så sjukt spännande, samtidigt som det skrämmer mig för det är så mycket att hålla reda på. Man är ensam uska på minst 8 patienter, även fast man har hjälpa av de andra uskorna så är dom mitt och ssk´s ansvar. Men bara jag kommer in i det så kommer jag känna mig tryggare. Jag är även på boendet litegrann nu innan vikariatet börjar. och där stormtrivs jag. Det är ett annat tempo än på sjukhuset, dock trivs jag jättebra på sjukhuset med! Personalen är helt underbar, det är bara arbetsuppgifterna som skrämmer mig lite men det är en utmaning och det är de jag behöver! 
 
Overnout.. Mami

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0